fredag 27. januar 2012

"Harda`s rom"

Jentene har sovet på samme samme rom sia de blei født, de første 4 mnd delte de også seng. Etter mykje fram og tebake om å som e best, enkalst og mest praktisk har me nå kommet dit at me deler de på hvert sitt rom. Det starta egentlig med at "Erna" hoppa istykker senga si her for nokka veker sia, og midlertidig satte me ei reiseseng på leikerommet. Ho hadde au lungebetennelse akkurat då, så detta va jo veldig praktisk sia ho hadde nokka hostekuler som ikkje ligna grisen! haha, for et uttrykk, men hadde ikikje nokke ana som passa i augeblikket:) Etter disse hostekulene bytta me tebake te å ha et leikerom og et soverom. Men nå etter et par veker må eg bare innse det at de sover aller best på hvert sitt rom. Gangene som eg må opp iløpet av natta e halvert, så då får det bare bli sånn. Nå har eg bøla med å få te ei romløsning på snuppenes rom som eg blir førnøgd med, praktisk og ser fint ut. Mykje fram og tebake, fløtting av kommoder og senger hit og dit, men NÅ e eg hvertfall førnøgd med "Harda`s" rom. Grunnen te at detta blei henners rom, e fordi detta ligger vegg i vegg med badet, og "Erna" våkner såå mykje fortere hvis me e på do tili om mårån.



Her kommer litt bilder frå rommet te "Harda" :





Bilde tatt frå døra.


Den grå hylla e det Bestefaren min som
 laga i sløyden når han va 14 år.


Over senga henger aftenbønnen ramma inn.
Stolen ved siden av senga har eg hatt sia eg va lita,
 nokke som e litt moro e at den e laga på
 "Tørdal snikkerverksted", der husfar jobber nå.


Detta e vel den kroken i huset eg e mest fornøgd med.
Tallerkenhylla FEKK eg i ein brukthandel i Ulefoss.
Bildene har Bestemor klart å ordne frå ein spesiell bokhandler i Porsgrunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du titter innom! Og tusen takk for koselige kommentarer og tilbakemeldinger :))