mandag 27. februar 2012

Ugler i mosen!





Se å me har rekt å oppgradere idag da :) For det første har eg endelig fått somla med te å ta ned den svarte ikea hylla som hang over tv og irriterte meg hver gang eg kikka på tv.. og det e HVER kveld det altså!! i laaange tider.. Det tok med først uendelig lang tid å kjøpe denna hylla, og ¨nå har eg jo allerede hatt den i 2-3 veker.. Men idag kom den opp :) og det blei nokke heilt ana.. Husfar blir nokk litt skuffa sia den nye bildelista ikkje e brei nok te pokalane hans.. Han fekk pokal som "årets speller" og "årets toppscorer" i 2011, så me må nok finne ein ny hedersplass te de ;)
I rammene som står tomme på hylla nå ska eg ha bilder frå me va hos fotograf for litt sia.. Må bare få bildene først! :)


Men så e det ikkje bare bildelista som e ny her i stua idag. Nå har eg jo ikkje vist fram nokke særlig med bilder av huset her, men den "sjenk" saken som TV står på, den e gammal og har tilhørt min Oldemor. Mamma fekk den av ho når eg va pitte lita, den gangen blei ho aldri ferdig med å måle den, hadde vel fått ett strøk kvitmåling. Og seinere har den stått i garasjen te min bestefar. Heilt te i høst, då henta eg den, pussa litt på den og ga den et par strøk te med måling, samtidig bytta eg ut knottane på den.

Idag fant eg fram litt rester frå gavepapir eg har kjøpt hos "søstrene grene" for lenge sia. Og det e det som e nytt idag da. Tidligere har det bare vært et hål der eg nå har satt inn plata med uglene på. Opprinnelig va det ei glass plate der og det lagt opp te å ha lys inni, men den plata syns eg va så stygg og fel, og eg hadde tenkt å finne ein fin tapet å ha der. Eller sy nokka "gardiner". Men nå vil eg vente med å finne tapet te eg har de "Billy" bokhyllene eg ska ha i stua og tapetsere inni med samme tapet som på sjenken. Så måtte eg gjøre nokke midlertidig, for det såg så halvferdig ut her i stua. Med litt superlim og rester av gavepapir i spreke farger blei eg igronn veldig overraska sjøl over å fornøgd eg blei :)

Og jentene syns det va veldig morsomt med ugler i stua :)







Skåpene på denna benken e grusomt kjekke! Den eine sia rommer drangedalsposten, dvd`er og PS spell, mens andre sia rommer alle papirene våre. Ei hylle te husfar sine papirer, ei hylle te husmor og ei hylle te alle felles papirer som hus og bil.
Og det beste e jo at det e nøkkel te! Så de små nysgjerrige slepper ikkje inn ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du titter innom! Og tusen takk for koselige kommentarer og tilbakemeldinger :))