onsdag 8. februar 2012

Strikk!

Eg har leenge hatt planer om å begynne å strikke, eller helke.. Men det e lettere tenkt enn gjort! Hvertfall for meg, for når eg ska lage nokke, vil eg gjenne lage nokke som blir fort ferdig, eg vil ha kjappe resultater! For ein nybegynner strikker som meg, e det ikkje det svære greiene eg kan strikke for å se resultater fort. I sommer begynte eg på et baby-teppe, men det endte nok med at eg overlot heile verket te min kjære Bestemor. Heile og heile, hadde ikkje akkurat kommet så langt for å sei det sånn.. Ho va så snill og lata som ho måtte nødt å ha litt strikketøy å holde på med, pga dårlig lys i feriehuset, for dårlig te bunadsbrodering.. Det va jo veldig snilt :)

Nå vil eg egentlig bare skryte litt av bestemora mi, og mormora mi! Me e så heldige som har to Oldemødre te jentene, som e så flinke å strikke!! Eg eelsker nemlig alt av strikk te små jenter og gutter. 

Bilder av Oldemødrenes flotte handarbeid :



Et par av de mange gode ullbuksene te Oldemor- Bjørg.



Denna strikka Bestemor te Frida når eg stod te
 konfirmasjon (10 år sia).


Så då måtte ho jo igang å strikke ein
te, te jentenes første 17. mai. Detta
bilde e tatt deiers andre 17.mai, så
de kan brukes lenge bare ved å
forlenge skulderstroppene!

Snuppene i bunadene første gang :)


Ulldresser i Marius-mønster.



Bestemors cardigan :)

Setesdal.jakke av Oldemor Bjørg!







Oldemor-kjolene frå Oldemor Bjørg.


kommer meir... må bare få lasta opp bildene..

2 kommentarer:

  1. Gir meg over av beundring, og misunnelse! Så masse fint, dikkan har nokka flinke beste/oldemødre altså! Nå skal eg skjerpe meg og lære meg det eg au, ein gang for alle! Mariusgensere for alle penga! :)
    Mange fine bilder av snuppene foressten, moro å ha! :)

    SvarSlett
  2. Jammen godt at oldemødrene er gode på strikking... De får så mye fint og er de perfekte modellene:-) God reklame for Husfliden og garn...hehe:-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom! Og tusen takk for koselige kommentarer og tilbakemeldinger :))