tirsdag 7. februar 2012

Alternativ til mjælk

Eg abonnerer på bladet "Mamma", detta syns eg e et kjempe fint blad med gode ideer og tips te alt frå matlaging, oppdragelse, familieaktiviteter og interiør. De dagene eg e i postkassa og det bladet ligger der haster eg nesten te jentene ska legge seg, for å sitte med ein kopp te med hyggelig lesestoff innte:)

Men så va det ikkje detta bladet eg skulle "reklamere" for da.
Her om dagen fekk eg detta bladet i postkassa, og inni detta bladet va det ei reklame, for rismjelk. Blei litt glad når eg så den reklama, for det e jo nemlig maange typer rismjelk å få tak i. Men det va akkurat denna eg begynte å gje te "Harda" då ho slutta med morsmjelkerstatning. Ho tåler nemlig ikkje vanlig mjelk, og ein gang va eg jo ganske usikker på hvem av alle disse typene rismjelk som va den beste, det einaste eg va sikker på va at eg ville ha ein type med kalsium. Eg fant vel ikkje akkurat ut av det, googla det ikkje heller igrunn, og det kan godt hende de e like gode alle sammen! :)

Men valget mitt falt hvertfall på nettopp denna:

Utrolig fornøgd
med at valget
falt på risdrikken
 av dette slaget.

Detta e et alternativ til mjelk. Fritt for laktose, mjelk og soya. Drikkene e 100 % vegetabilske, lettfordøyelige og fåes i mange smaker og varianter. Naturell, sjokolade (utrolig kjekt!), vanilje, hasselnøtt/mandel. De har også ein som heiter "Rice Dream Cusine", ein risbasert matfløte, økologisk og med veldig lågt fettinnhold. :)



Etter eg såg denna reklama måtte eg jo au inn å kikke på nettsida deiers, at eg ikkje har tenkt på det før! Masse gode tips te matlaging, vafler, is og diverse! Den sia kommer eg nok te å få bruk for!

Anbefaler dikkan å ta ein titt, uansett om dikkan har allergi eller ikkje altså! Mange kan reagere på for mykje melkeprodukter uten å ha allergien.

De har au små portion forpakninger (både orginal og med sjokolade), med sugerør, som e utrolig kjekke å ha med seg i veska :)


Det e ikkje alle butikker som har disse produktene, me anbefaler dikkan  høre med butikksjefen om de kan ta det inn. Det gjorde Thor Rasmus Flom når eg spurte, og trur nok det e fleir som bruker denna ypen, for det e stadig tomt i hyllene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du titter innom! Og tusen takk for koselige kommentarer og tilbakemeldinger :))