onsdag 25. januar 2012

Norwegian

Så sprekt av Bjørn Kjos å kjøpe opp så mange fly, og at han vil bli størst og best. Får bare håpe kundebehandlingen vokser med selskapet. Eg har nemlig allerede hatt fleire skuffelser og dårlige opplevelser med selskapet bare det siste året.




I høst skulle eg og jentene opp for å besøke Bestemor og Bestefar, som var på sommerferie i barndomsheimen te Bestefar på Averøya. Men det å skulle reise med to jenter på 1 1/2 år skulle ikkje bare bli enkelt. Det startet vel då eg ringte for å bestille billettane. På nettet får du kun bestilt billetter te ein unge under 2 år, per voksen. Så eg spurte hvordan eg skulle gjøre det når eg skulle reise med mine to som då va halvannet. Jau då konne eg bare bestille ein "spedbarn" og ein "barn", Men eg hadde jo lest litt på nettet og plukka opp nokke med at om man ska ha ein unge på mindre enn 2 år i eget sete, så måtte den ha ein spesiell bilstol som va godkjent for fly. Eg nevnte det for ho, og detta visste tydeligvis ho ingnting om og måtte sjekke det opp. Jau da, det stemte det. Så neste spørsmålet mitt då va, "hvilke stoler e det da?". Det fekk eg ikkje svar på nokken gang egentlig. Leita litt på diverse nettsider, og fant et merke som va godkjent for fly, men det va selvfølgelig ikkje å oppdrive i næraste forhandlere hvertfall.

Burde ikkje flyselskapet hatt disse setene tilgjengelig for utlån eller utleie? Når de først har det kravet liksom..
Og hvis eg ikkje hadde lest detta og møtt opp aleine med begge jentene aleine. Hadde de tatt oss med? Hadde det vært forsvarlig?

Ein annen ting e den uutrolig "blide" betjeningen ved innsjekk av bagasje.. herrlig fred, det e vel lov å smile! :)


Men på tur kom me! Takket være min snille, sporty tante som var med oss oppover og va med oss de første dagene. Og takket være min enda sportyere Bestemor som fulgte oss te Gardermoen, venta der nokka timer og reste oppover te Bestefar igjen! Ja, detta e Oldemora si det! <3




Nå tidligere denna måneden hadde eg og min eldste lillesøster tenkt oss ein tur oppover i anledning Oldefar sin 95 års dag 22.januar, og at han va blitt mykje svakere de siste månedene.
Bestilte først ein tur/retur (lavpris), men oppdaget dagen etter at datoen for heimoverturen va feil ( detta va min feil altså). Ringte kundeservice formiddagen etter for å høre "å gjør eg?". Fekk då beskjed om at eg kunne forandre på billettane, men at det billigste alternativet va likegodt å bestille nye. Så då gjorde eg jo det. Litt dumt, for etterpå las eg meg fram te (typisk meg å lese etterpå da) at om man ringte inna 24 timer, nokke eg gjorde sia eg bestilte seint på kvelden i forveien, kunne man få refundert heile reisa mot at man bestilte ein ny tur med det same.

Så va det å ringe på igjen då, og forklare å som hadde skjedd tidligere. Ja det skjønte ho dama på kundeservice at va ein feil da, men sia eg betalt med ein gang kunne de ikkje gje meg pengene tebake, men eg kunne jo få de refundert mot ein ny tur! haha.. Bruker ikkje akkurat å ha såpass med reiseplaner at eg bare kan bestille ein på flekken liksom. Men fekk då hvertfall ut dagen te å tenke på det da, de hadde åpent te 23 de! wow! :)

Fant jo ut at det va jo bare å få bestilt ein tur, uansett kom pengene te å gå tapt. Bruka retsen av dagen fram te arbeid kl 15.00 på kikke på tider og priser og destinasjoner. Fader å tid sånt tar altså! Men fant te slutt ein tur som passa, te Bergen. Eg og jentene har jo hatt det sånn litt i planene å besøke min kusine, deiers fadder, Silje, som går på skule i Bergen for tida. Og jammen ville Ina au ha med seg "Bias" og bli med :) Passa jo kjempe bra!!

Så då eg skulle ringe i pausa på jobb for å bestille billettane for meg og Ina snakka eg først med ei som syns detta hørtes vilt ut, ho satte meg over te ein annen. Då eg hadde forklart heile historia ENDA ein gang sa han; "det er klart du ska få pengene dine tebake!" Hæ?? hørte eg rekti? "Det kan ta opp te ei veke før de kommer på konto, men som regel tar det et par dager". Jøss! åffer traff eg ikkje på han først?

Meen, nokke godt førte det med seg, for forde om me ikkje bestilte den kvelden, så blir det tur te Bergen! Med Ina og "Bias". Me gleder oss masse, te å besøke Silje, ete mat, besøke akvariet, fløybanen kanskje, flott hotell (håper eg), og ikkje minst flyturen kan jo bli spennans. Nå e de jo 2 år, så nå hadde me hvertfall ikkje det problemet me sleit med på turen i høst :)

Altså ska ikkje bare klage på Norwegian, de har mange bra priser, og me reste med de opp te Molde sommeren då jentene va et halvt år au, bare positivt frå den turen! Veldig koselige og behjelpelige flyvertinner! Så gleder meg te turen altså, men at det ska være så mykje bøl føre, det va FJERDE personen på kundeservice som faktisk ordna opp! Eg vurderte jo bare å blåse i de første billettane og ikkje tenke meir på de.. Glad eg ikkje gjorde det! :)



Blir moro å på tur med denna flotte gjengen! :)
(minus "Dodoor" da, han får være med neste tur)


Også blir det veeeldig kos å se igjen tante Silje <3


1 kommentar:

  1. Me gleder oss som bare det, og Tobias har nedtelling te dagen han skal få kjøre fly! Håper me får ein bedre opplevelse med Norwegian denna gangen enn du hadde, men nå e me hvertfall to voksne sammen - hjelper litt om frustrasjonen blir for stor!:) Skal bli ein fiin tur!

    SvarSlett

Tusen takk for at du titter innom! Og tusen takk for koselige kommentarer og tilbakemeldinger :))